جستجو

تفاوت استوریج های Hybrid و All Flash در Dell EMC

وقتی به استوریج های کمپانی دل و سری Unity نگاه می کنیم با 2 سری All Flash و Hybrid مواجه می شویم، انتخاب گزینه مناسب در زمان خرید از اهمیت بالایی بر خوردار است، استوریج های All-Flash به لطف ارتقا عملکرد و همچنین افزایش بهره وری خود در دنیای ذخیره سازها، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اولین و اصلی ترین تفاوت ذخیره سازهای All Flash با ذخیره سازهای Hybrid قیمت آن است که به دلیل گران بودن ذخیره سازهای All Flash ذخیره سازهای Hybrid به بازار عرضه شدند که بسیار اقتصادی تر و به صرفه تر هستند. اما تفاوت هایی نیز در ساختار عملکرد این ذخیره ساز ها نیز وجود دارد، ذخیره ساز های All Flash تماما از حافظه ی فلش SSD استفاده می کنند بنابراین دارای سرعت بالاتر و عملکرد بهتری در مقایسه با ذخیره سازهای هیبریدی هستند. درصورتیکه آرایه های ذخیره ساز Hybrid، ترکیبی از حافظه ی فلش با هارد دیسک ها است ( SSD,HDD ). با این وجود نیز می توان گفت انتخاب All Flash ممکن است برای همه مناسب نباشد، بنابراین چنانچه سازمانی قصد تغییر سیستم استوریج یا خرید را دارد، بهتر است ابتدا فاکتورهایی مانند “ظرفیت”، “نیازهای عملکردی” و “رشد آینده سازمانی” را بررسی نماید.

استوریج های  All Flashدر مقایسه با سیستم های ذخیره سازی مبتنی بر دیسک، IOPS بیشتری ارائه داده و در نتیجه امکان بهینه سازی عملکرد و افزایش سرعت را نیز فراهم می کنند، اما یکی از چالش های اصلی و نگرانی هایی که در این سیستم ها، طول عمر و میزان ROI می باشد. SSD ها به دلیل فقدان دیسک چرخان، طول عمر بالاتری دارند و میزان خرابی در آن ها بسیار کمتر مشاهده می شود، اما به طور کلی طول عمر آن ها، بستگی به نحوه استفاده دارد، در مورد طول عمر SSD ها باید گفت نسبت میزان خواندن و نوشتن در آن ها اهمیت دارد. استوریج های All Flash امکان خواندن سریع را فراهم می کنند، اما در صورتی که سازمانی نیاز به Write کردن در حجم زیاد داشته باشد، احتمال خرابی دیسک نیز بالا می رود.

استوریج های Hybrid ، ترکیبی از SSD ها و HDD ها هستند که به سازمان ها این امکان را می دهند علاوه بر بهره مندی از مزایای عملکرد مطلوب Flash، از مزایای ظرفیت بالای HDDها نیز برخوردار شوند، این استوریج ها در جهت افزایش IOPS و سرعت با ترکیب Flash  و دیسک طراحی شده است.

همواره استوریج های Hybrid در سیستم ذخیره سازی داده ها، به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته میشود، طبقه بندی خودکار داده ها این امکان را فراهم می آورد که مدیران شبکه بتوانند تعدادی SSD، به درایوهای موجود برای اپلیکیشن هایی که نیاز به عملکرد بالا دارند، اضافه کنند، در حالی که داده های بایگانی شده را بر روی درایوهای رده پایین تر مانند SAS و SATA نگهداری کنند. سازمان هایی که نیاز به ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات دارند، گزینه ی Hybrid یک انتخاب مناسب برای نیازهای با ظرفیت بالا محسوب می شود.

تنها مدیران و اعضا تیم IT به نیازهای سیستم ذخیره سازی سازمان ها و همچنین نیازهای آتی آن ها با توجه به اهداف و تخصیص بودجه مالی، آگاه هستند. نمی توان، راهکاری را برای همه ی گروه ها و سازمان ها مناسب دانست. به منظور تصمیم گیری آگاهانه در این خصوص، ابتدا باید چالش های ذخیره سازی فعلی مشخص گردد، ویژگی های نیازهای فعلی و آینده در نظر گرفته شود و همچنین نگرانی های اصلی در این راستا مانند اجرا، محدودیت ها و هزینه نیز بررسی شوند.

تفاوت استوریج های Hybrid و All Flash در Dell EMC

خلاصه مطلب

وقتی به استوریج های کمپانی دل و سری Unity نگاه می کنیم با 2 سری All Flash و Hybrid مواجه می شویم، انتخاب گزینه مناسب در زمان خرید از اهمیت بالایی بر خوردار است.

نام و نام خانوادگی

ادمین سایت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا